Når du skal vælge den rette samarbejdspartner til din online synlighed, kan det være, at du er i tvivl om, hvorvidt du skal vælge at indgå et samarbejde med et webbureau eller et digitalt bureau.
For selvom det ikke virker til, at der er den store forskel på de to, er der alligevel en del forskelle, som er værd at være opmærksom på. Her kommer vi ind på, hvad hhv. et webbureau og et digitalt bureau kan hjælpe dig med.
Hvad hjælper et webbureau med?
Et webbureau står langt hen af vejen for din online markedsføring. Du vil typisk gå til et webbureau for at få lavet dine Facebook eller Google annoncer, din content marketing strategi eller hvad der nu ellers er brug for.
Et webbureau kan som regel også hjælpe dig med søgemaskineoptimering, linkbuilding, tekstforfatning eller at bygge din hjemmeside, som alt sammen er med til at øge din online synlighed og skaffe flere kunder ind i din butik. Hvis du gerne vil satse på online markedsføring for at skaffe flere kunder, men ikke selv ved, hvor du skal starte, er et webbureau et godt valg.
Hvad hjælper et digitalt bureau med?
Hvis vi så kigger på et digitalt bureau, kan de som regel også hjælpe med en række af de samme opgaver, men de har også bare et andet lag på deres services, som du typsik ikke finder hos et webbureau.
Et digitalt bureau er det bedste valg, hvis du skal have lavet branding eller en identitet for din virksomhed. Foruden at tænke i online markedsføring og synlighed, kommer der et nyt lag på i form at kunne producere grafik, videoer og meget andet, som er med til at skabe det brand, din virksomhed skal have.
Hvad har du brug for i din virksomhed?
Nu hvor du ved lidt mere om, hvad de forskellige former for bureauer kan hjælpe dig med, kan det være en god idé at tænke over, hvad du konkret har brug for i din virksomhed.
Og bare fordi der er forskel på de to navne, betyder det ikke, at mange webbureauer og digitale bureauer ikke kan hjælpe med mange af de samme opgaver langt hen af vejen.
Er det konkret annoncering og salg, du har fokus på, kan et webbureau nok være det rette valg. Men er det i stedet en komplet branding strategi for din virksomhed, er det en idé at tage en snak med et digitalt bureau.
Vælg den rette løsning for din forretning
Langt hen af vejen handler det jo om at vælge den rette løsning for din forretning. Det er dig, der ved, hvad du har brug for, og derfor er det også op til dig at mærke efter, hvad der føles som den rette samarbejdspartner for dig og din virksomhed.
Det kan altid være en god idé at tage en uforpligtende snak med de bureauer, du har i tankerne, så du kan mærke efter, hvilket bureau der virker som det rette valg for din forretning.