Alle ved, at enhver virksomhed skal være online. Hvis du ikke er online, eksisterer din virksomhed så virkelig? I den følgende artikel vil vi gennemgå, hvorfor din virksomheds hjemmeside højst sandsynligt er det første kontaktpunkt for potentielle kunder, strategiske partnere og fremtidige medarbejdere, og hvordan dette kan gøre eller ødelægge din virksomhed.
Din hjemmeside er højst sandsynligt det første kontaktpunkt.
Det er vigtigt at have et professionelt udseende websted, der præsenterer din virksomheds brand passende for potentielle kunder, strategiske forbindelser og fremtidige medarbejdere. Hvor vigtigt? Ifølge en undersøgelse foretaget af comScore og iProspect er det dobbelt så sandsynligt, at potentielle kunder vil besøge din hjemmeside, før de besøger din fysiske placering.
To tredjedele af kunderne begynder indkøbsprocessen online; en ud af fem starter på en detailhandelsplads (det hyppigste udgangspunkt blandt alle detailhandlende); en ud af 10 starter i en fysisk butik.
Hvordan du præsenterer din virksomhed som det første kontaktpunkt til dine kunder, kan skabe eller ødelægge din virksomhed. Hvis kunder kommer til dit websted og kan lide, hvad de ser, vil de sandsynligvis følge op og besøge eller ringe til din fysiske placering.
73 % af onlineaktiviteten er relateret til lokalt indhold; 74 % af internetbrugere udfører lokale søgninger, og af denne procentdel følger 82 % af lokale søgere op offline via et besøg i butikken, telefonopkald eller køb.
Det vigtigste for din virksomheds online tilstedeværelse er dens hjemmeside
Hjemmesiden repræsenterer din virksomheds brand for millioner af kunder, som kun er et klik væk. I den nuværende æra vil din virksomhed og dens konkurrenter højst sandsynligt bruge Google Places, Trustpilot, Tripadvisor, LinkedIn, Twitter og Facebook til at promovere og socialisere produkter og tjenester.
Din hjemmeside er dog stadig det centrale knudepunkt, hvor markedsføring på sociale medier, online annoncekampagner og traditionel markedsføring drejer sig om. Ydermere har din virksomheds hjemmeside dobbelt så stor sandsynlighed for at være det første kontaktpunkt for kunder. Dette kan føre til salg og rentabilitet; derfor bør det betragtes som en af de højeste prioriteter for enhver virksomhed.
Besøgende på webstedet vil reagere på billeder med det samme og danne sig hurtigt en bedømmelse af din virksomhed og dens værdier inden for de første få sekunder. Ifølge Adobe vil 38 % af folk stoppe med at engagere sig i dit websted, hvis det indeholder utiltalende indhold og et utiltalende layout, hvilket betyder, at det er vigtigt at få det rigtigt.
Markedsføring
Et websted er dit marketingværktøj, da det viser dine produkter og tjenester til potentielle købere. Men spørgsmålet opstår om, hvordan du sikrer dig, at potentielle købere når frem til din hjemmeside.
Svaret er, at starte digital markedsføring for din virksomhed. Bedste SEO-praksis gør din hjemmeside synlig på topresultater i en søgemaskine.
Vedligeholdelse af hjemmeside
Nu her, vil vi også henlede din opmærksomhed på endnu et teknisk udtryk relateret til webstedet, dvs. hjemmesidevedligeholdelse.
Hjemmesidevedligeholdelse er aktiviteten til at administrere hjemmesiden korrekt. Og hvis du ikke selv er i stand til at vedligeholde dit websted, kan du altid outsource IT-kravene til webbureauer, der leverer webstedsvedligeholdelsestjenester, da det ikke er dyrt.
Mange gange sker det, at folk undgår at have en hjemmeside af frygt for at vedligeholde den.
Men det er rigtigt, at det ville blive meget nemt at vedligeholde et websted, hvis du vælger det en professionel webudviklingsfirma for en robust CMS-udvikling eller anden let at administrere tilpassede softwareudviklingstjenester og overkommelige webstedsvedligeholdelsestjenester. Køb professionel hjemmeside
Konklusion
Vi må sige at have en hjemmeside i dag er obligatorisk for små virksomheder også. Og hvis du er en nystartet virksomhed, bør du fokusere på at skabe en god hjemmeside for at promovere din nye virksomhed.