Hvad går content marketing ud på?

Har du svært ved at få kunder i butikken? Generer dine reklamer ingen, eller for få, salg? Så kan det være, at du har gang i den helt forkerte marketing strategi. For selvom du måske tænker, at en reklame vel er den mest oplagte måde at trækker kunder til, så kan det faktisk have den helt modsatte effekt, og i stedet sende dem skrigende i den anden retning. Du burde derfor i stedet overveje content marketing, som du kan lære meget mere om i denne artikel. Eller læs mere her. Linket kan hjælpe, hvis du leder efter Content marketing København.

Hvad er content marketing?

Content marketing adskiller sig fra regulære reklametaktikker ved, at den fokuserer på at trække kunderne ind, fremfor at skubbe sine budskaber ud. Det er altså en pull strategi fremfor en push strategi.

Målet er at opnå et vedvarende, tillidsfuldt forhold til dine nuværende og potentielle kunder. Content marketing egner sig derfor bedst til B2B virksomheder, altså hvis du er et firma, der sælger til andre firmaer fremfor privatkunder. Du finder en lang række content marketing i København.

Metoderne hertil vil blive diskuteret senere, men de har alle det tilfælles, at de vil styrke kundens tillid og viden omkring netop dit produkt eller brand, så de tyr til dig som det første, når de leder efter det, du kan tilbyde. Sådan kan du sikre, at dine kunder kommer tilbage igen og igen – fordi de ved, du har styr på det.

Content marketing strategien

Content marketing er ikke en nem marketing strategi at vælge. Du kan ikke bare lave en reklame, sende den derud og derefter håbe på det bedste, mens du triller tommelfingre. Med content marketing skal du, eller det marketingbureau, du kan finde på linket længere oppe, altid være i gang med at udvikle nyt content til kunderne, og der findes masser af Content marketing i København.

Denne form for marketing er meget målrettet, hvorfor det også er fornuftigt at starte med at lave en målgruppeanalyse. Så ved du hvem, du skal lave content til, samt hvilke temaer de interesserer sig for.

Ud fra dette skal du fastlægge nogle vidensområder, som din målgruppe gerne vil lære mere om. De bliver grundlaget for din nye strategi, som skal munde ud i en endelig content plan, hvor du slår fast, hvordan indholdet skal produceres samt distribueres, for at du tilfredsstiller flest i din målgruppe.

Hvordan bruges det i praksis?

Nu har du lært lidt om, hvad content marketing egentlig er for en størrelse – indhold lavet specielt til forbrugerne, der skal gøre dem mere bevidste om dine produkter eller ydelser, så de går til dig, når de mangler dem.

Helt lavpraktisk munder sådan en strategi ud i noget forskelligt indhold, der fanger og fastholder potentielle kunders interesse. Det kunne fx være blogindlæg, en oversigt over succesfulde kundecases, e-mailflows, nyhedsbreve osv. Kort sagt er det altså en række forskellige værktøjer, der skal overtale dine kunder til at købe hos dig, fordi netop dét du tilbyder, er det bedste på markedet.

Hvis du synes det alt sammen lyder lidt uoverskueligt, så kan du altid følge linket længere oppe og få hjælp til din Content marketing i København.

Kategorier: