Sådan skriver du den rigtige tekst til dit brand

Det er ikke altid nemt, at skrive en god tekst, som passer til ens brand. Teksten skal både være informerende og tiltalende til det publikum man forsøger at henvende sig til, samtidig med at den også gerne må være bare en lille smule underholdende at læse. Hvad du sælger er selvfølgelig også vigtigt for hvordan man formulerer en god tekst. Hvis dit firma for eksempel er Kondomaten, så kommer man langt med en lille smule humor, samtidig med at man ikke går ned på informationer omkring sikker sex og hvorfor kondomer er en god investering. Derudover er det naturligvis også vigtigt at oplyse om hvad man sælger og oplyse om at man har mærker her af bedst mulige kvalitet.

Hvor skal din tekst være?

Hvor teksten skal vises er naturligvis også vigtigt for tekstens indhold. Med det menes der, at hvis din tekst skal være din brødtekst på google når man søger dit navn, så er det vigtigste af alt, at læseren får lyst til at vide mere og derfor trykker på dit link. Denne tekst bør indeholde informationer, som ikke vildleder læseren, men samtidig vanger læseren i en sådan grad at det får lyst til at læse mere. Det er derfor okay at clickbait en lille smule, så længe indholdet på din side kan bakke dine påstande op. Når først du har fået læseren ind på siden kan du begynde at gå lidt mere i dybden med at lave en beskrivende tekst af dit mærke. Det betyder dog ikke at du skal skrive side op og side ned med ligegyldige informationer, for så mister man læseren igen. Teksten bør være middellang, omkring en halv side, og indeholde præcis de informationer der svarer på de mest stillede spørgsmål. På den måde sikrer du, at din læser bliver og får lyst til at kigge mere på dit brand og din side.

Kategorier: