Tjener, der er en myre i min dessert

Følte du dig lidt provokeret, da du fandt en håndfuld myrer i din dessert, da Madkastellet bød branchen til bords til DEMA17, var det tiltænkt. For helt i tråd med DEMAs ambition om at inspirere og udfordre branchen, leverede Madkastellet en oplevelse, der var meget mere end ’suppe, steg, og is’.

Opskriften på den gode madoplevelse er ikke at behage gæsterne ved blot at servere det, de forventer. Som leverandør skal du både respektere dit publikum og turde prøve grænser og skabe ud-af-boksen-oplevelser, siger Rasmus Pors, partner hos Madkastellet, der svingede gryderne til DEMA17 sammen med håndplukkede leverandører og madkreatører som Søren West, Thomas Rode og Rikke Bronx.

Vi har interviewet Rasmus Pors.

Hvilke tanker gør I jer, når I leverer cateringløsninger til events?
Vi bruger enormt meget krudt på at forventningsafstemme for at sikre, at gæsterne får den bedst mulige oplevelse. Men vi ser det også som vores opgave at prøve grænser. For nok kunne vi nøjes med at behage med suppe, steg og is, men kan vi skabe en ud-af-boksen-oplevelse – uden at stjæle opmærksomheden og sætte os som leverandør i centrum for oplevelsen – så er vi tæt på målet. Det er en klassisk balancegang mellem at respektere et stort publikums comfort zone og samtid være drevet af mere end det.
I stod for catering til MPIs årlige branchefest DEMA17, hvis formål er at inspirere og udfordre branchen til at tænke i nye og kreative eventløsninger. Hvordan påvirkede det jeres måde at gå til opgaven?
Det skal ikke være nogen hemmelighed, at vi i dette tilfælde ønskede at provokere. Gå lidt længere over grænsen, end normalt. Det skylder vi, når det er branchens meningsdannere, der sidder til bords. Jeg synes det er et passende tidspunkt og den rigtige ramme til at vise, hvad det kræver. For vi flytter os jo reelt set slet ikke, hvis vi som branche ikke har modet, nysgerrigheden og lysten til at være konsekvent.

MPI bad os specifikt at levere en bæredygtig madoplevelse, hvilket faldt os helt naturligt, da det fylder meget i den måde vi arbejder til daglig. Og DEMA17 var en oplagt mulighed for os at komme med vores bud på, hvorfor vi mener, at Fremtidens catering er bæredygtigt link i tekst: http://mpidenmark.dk/hvordan-ser-fremtidens-catering-ud-faa-svaret-til-dema17/]

Hvad vil I som leverandør gerne være kendt for hos jeres kunder?
Kvalitet – med særlig fokus på smag, leverancesikkerhed og økonomi. Empati og kreativitet. Og et stort udbud af håndplukkede venues, der alle har sit særpræg. Vi har i dag 21 venues som vi enten selv ejer, forpagter eller har et meget tæt samarbejde med.