Rammer, der understøtter eventens formål

(Fotograf René Bang)

Det handler om meget mere end blot at smække nogle borde og stole op når CPH Lounge leverer møbelløsninger under mottoet Creating Small Worlds. Rammerne skal understøtte eventens formål, hvor ’passende forstyrrelser’ for eksempel bruges til at motivere til networking, et greb, der blev brugt, da CPH Lounge indrettede Terminalerne til MPIs årlige awardshow DEMA17.

For andet år i træk stod CPH Lounge for at skabe rammerne til Danish Events & Meetings Awards, DEMA. Vi har interviewet direktør Didde Steinmann.

Hvad er jeres fornemmeste opgave når I leverer møbelløsninger til events?
Det er at sørge for, at kunden er glad, tilfreds og tryg, så de kan fokusere på alle de andre opgaver, der er i forbindelse med en event. Men det er også afgørende, at vi sikrer nogle rammer, der understøtter eventen – hvad enten det er en formel konference, et møde eller en fest. Derfor plukker vi aldrig blot idéer og standardløsninger ned fra hylden.

Hvilke tanker gør I jer, og hvordan går I til værks?
Vi analyserer opgaven og det specifikke behov ved at stille en række spørgsmål. Hvad er eventens DNA og hvad ønsker kunden at opnå? Hvad er målet, og hvordan sikrer vi ROI? Hvem kommer, hvad skal der ske? Er der et tema eller et meeting design koncept, der skal understøttes? Og hvad er budgettet?

I dialog med venue sørger vi også for at være helt opdaterede på reglementer og krav i forhold til fx flugtveje og brand.

Når vi har spurgt – og lyttet – begynder vi at tænke kreativt, tegne idéer og skabe rammerne, der transformeres ind i en 2D-tegning, som vi taler og justerer ud fra for at levere den helt rigtige løsning.

Hvordan gik I konkret til opgaven da I sponsorerede møbelløsninger til MPIs årlige awardshow DEMA17?
CPH Lounge sponsorerede også møbler til DEMA16, så vi var klar over, at kravene var høje, og at samarbejdet handlede om at kreere et fedt set-up, der passede til et award-show. I år havde MPI også et ønske om, at bæredygtighed var den røde tråd, hvilket falder os helt naturligt, da vi generelt har stort fokus på CSR. Vi holdt nogle møder og besøgte Terminalerne sammen med de andre leverandører og fik her mulighed for at brainstorme tanker, idéer og muligheder, som vi formede konceptet ud fra.

DEMA er – ud over en prisfest – også en networking-event. Er der måder hvorpå man kan indrette et rum, så det understøtter netop networking?
I indretning er det altid et spørgsmål om passende forstyrrelser. For når vi overraskes og rykkes ud af vores vante element opstår motivation for åbenhed og kreativitet, hvilket også aktiverer networking. Til DEMA17 blev det ene lokale både brugt til velkomst og efterfest. Her valgte vi bevidst at transformere lokalet, så der var ét set-up til velkomst og et andet til efterfesten – netop for at vise, hvor vigtigt det er at overraske og hermed pirrer sanserne.

Hvordan arbejder I generelt med bæredygtighed?
CPH Lounge tænker altid bæredygtigt. CSR-processer er noget vi går meget op i og noget alle i firmaet er bevidste om. Vi genbruger fx alt, der er muligt at genbruge – fra emballage til elementer som tæpper og kunstgræs. Vi bruger også møblerne igen og igen og passer derfor ekstra godt på dem, så de holder længere.

Vi pakker altid vores biler så effektivt som muligt, så vi ikke skal køre flere gange end nødvendigt. Har vi flere leveringer i samme område prøver vi altid at få disse leveringer til at ligge så tæt på hinanden som muligt, så vi ikke skal belaste miljøet og byens gader mere end højst nødvendigt. Alt vores affald – tape, pap, papir, plastik etc. – bliver sorteret i containere på vores adresse.

Hvad vil I som leverandør gerne være kendt for hos jeres kunder?
Høj kvalitet. God og fleksibel service. Empatisk og open minded tilgang – at vi er åbne og direkte.